Helg med C.

Den här helgen har hussen varit bortrest så fröken C och matten har fått roa sig själv bäst de kunde. Under lördagsförmiddagen tog vi oss till sandtaget där vi först gick en promenad och sedan tränade lite apportering. Vi körde alla övningar som jag kunde komma på och hunden skötte sig klanderfritt. Vid ett tillfälle lade jag en dubbelmarkering från en stig, en åt höger och en åt vänster. Den ena av markeringarna gjorde hon till ett litet sök, på fel sida stigen, varpå jag blåste stoppsignal. Hundjäkeln snurrar runt på en femöring och har fullt fokus på mig. Jag ger dirigering åt vänster och hundjäkeln springer åt vänster. Alltså?! När lärde hon sig det? Dummyn hittades och kom in till mig som den skulle och oj oj oj, vad denna hund kan arbeta.
 
Idag tog vi oss till skogen och bara promenerade, helt utan krav. Det var en lugn och mysig tur och vi träffade inte en kotte i skogen. Vad gör folk på söndagarna om de inte är ute och avnjuter höstskogens fantastiska atmosfär?
 
30 000 steg har vi gått totalt i helgen, varav 20 000 under lördagen. Det känns i fötterna och jag ser nöjd tillbaka på en fantastiskt mysig helg. Ikväll kommer hussen hem och tillvaron blir åter komplett.
 
 
 
/Matten
Upp