Vår!

Idag har vi varit ute i hela sex timmar! Det var så fantastiskt väder och vi bestämde oss för att upptäcka lite nya marker. Vi tränade en del apportering, klättrade över stock och sten, såg vitsippor, humlor, fjärilar och ödlor, drack kaffe i solen och tog till och med ett par vattenapporter (i vattenbrynet, jag tyckte det var lite kallt för att bada). Och lilla hjärtat överraskade oss genom att bete sig som en litet proffs. En gång skakade hon sig innan hon kom fram med dummyn och då korrigerade jag henne, och jag tror jag lyckades träffa precis rätt med korrigeringen för efter det var det som att polletten trillade ner. Numera skakar hon klockrent på kommando! Nu har vi landat hemma i soffan och är dödströtta hela bunten, så håll till godo med några klipp från när hon fick hämta ett par korta markeringar. Det är väldigt korta markeringar eftersom jag tänkte att det skulle vara svårt nog för henne att arbeta så nära vatten men herregud - idag var ingenting svårt för henne.
 
 
 
 
/Matten
Upp