Gott nytt år!

 
 
Vilka fenomenala dagar! De senaste dagarna har vädret varit ljuvligt och det har inte gjort ont att  vara ute. Tio minusgrader, strålande sol och härlig, lätt, krispig snö. Igår, på årets sista dag, begav vi oss ut på en ordentlig tur för att trötta ut vovvan ordentligt inför nyårsaftonens smällfasoner. Vi tränade linjetag, gjorde ett litet sök och såg till att lill-fisen fick anstränga knoppen lite. Jag testade att använda boll som belöning då och då för att få upp motivationen lite. Hon blir lätt lite omotiverad när vi tränar utan störningar och med bollen kunde jag höja energinivån till ganska lagom, utan att hon blev flamsig. Det var toppen! Det känns alltid som att jag håller i en bomb när jag tar till bollen, det är verkligen skarp ammunition för en högenergisk hund som ska hålla sig lugn men i just detta fall var det väldigt lyckat och hundjäkeln jobbade bättre än på länge.
 
Efter ett väldigt lyckat träningspass gick vi ett par kilometer i skogen tillsammans med N. De fick springa lite på ett fält. C är en sådan rumpsmärta och går på stackars N hela tiden och N är för snäll för att säga ifrån så han springer mest runt och ser olycklig ut. Bra att någon har roligt i alla fall.
 
Det var helt magiskt ute och jag får nog låta bilderna tala för sig själva, även om de självklart inte helt lyckas fånga atmosfären.
 
Spring för livet, N!
 
Haha... stackars N...
 
Men heeelt missnöjd ser han inte ut att vara.
 
Jag tänkte skriva ett litet inlägg om de mål och drömmar vi har inför 2016, men nuuu är det dags för lite nyårsdagskrubb så det får dröja till nästa gång.
 
/Matten
 
Upp