Lite omotiverat...

Det är mycket som händer nu. Inte gällande hundarna kanske, men allmänt i livet och även om vi tränar på som vanligt så har jag inte skrivit på länge.
 
Sedan sist har vi startat ett till spårprov som gick katastrofdåligt då hon helt missade starten och tog an ett helt annat spår, förmodligen någon Bambi som sprungit över spåret under natten. Hon fick bli visad tillbaka till spåret och spårade efter det helt perfekt så det var surt.
 
Vi har tränat för Tränarn varje vecka och C har gått från klarhet till klarhet. Vi har övat mycket linjer på vatten och även lagt till stoppsignal + dirigering. Superduktig liten svart pärla. Vi ska köra lite vilt nu den närmsta tiden och om hon tar allt utan problem ska vi anmäla till ett b-prov. Det är egentligen långt över årets satta mål, men hon känns så fin nu och både Tränarn och en träningskompis tror på oss.
 
Vi går även en kurs med fokus på jaktlydnad, stadga och störningar. Det är ett litet annat tänk där än vad jag är van vid, mer köttbullar och mindre konsekvens, och C blir mycket mer uppjagad när vi tränar på det sättet. Jag försöker ta till mig vad jag tror kan fungera och ignorera resten, och hon känns så stabil nu att jag inte tror att hon tar skada av dessa träningar.
 
Vilda bebin är stor som ett hus och hur duktig och fin som helst. Hon ska få testa lite vilt nu när vi ändå tinar dem till storasyrran, men annars kör vi på med jaktlydnad, relationsbyggande roligheter och så massvis och åter massvis av passivitet.
 
Vaknar upp till den här synen varje morgon
 
/Matten
Upp