Vildhunden apporterar.

Förutom alla "första gången" i förra inlägget så fick Vildhunden göra riktiga vuxenhundsaktiviteter för första gången. Ja, alltså, nu lät det kanske lite snuskigare än jag tänkt, men jag syftar givetvis på apportering. Förra helgen, den första juli, så hämtade Vilda bebin sin allra första dummy. Det hela var väldigt spontant. Jag och Vilden var ute i trädgården hos mina föräldrar och strosade runt. Vildhunden sprang runt med en liten pinne och jag tog den från henne på skoj, slängde in i hallonhäcken och sade mitt "skicka-ord". Hon hämtade den, kom tillbaka till mig (fantastiska instinkter ändå, det här bumerangbeteendet!) och efter lite rumpkli tog jag den ifrån henne. I närheten fanns en dummy så jag tog och slängde in den i hallonhäcken på samma sätt och skickade igen. Hon sprang dit, plockade upp den och kom in till mig igen och fick massvis med beröm och rumpkli.
 
Så dramatiskt var det när Vildhunden fick testa på sin första apport, sex månader gammal. Älskade lilla hund!
 
Sedan hittade hon en ännu större pinne. Fin va?
 
/Matten
Upp