Lite upp och lite ner.

Igår ringde veterinären, resultaten från Vs träckprov hade kommit och det visade på massvis av koccidier, vilket förmodligen även kan vara orsaken till hennes uvi. Antibiotikabehandlingen för uvin avslutades igår och nästa behandling tog genast vid. Tråkigt, men skönt att få svar på vad det var och skönt att vi fick bukt med det så snart (peppar peppar). Hon har gått upp nästan två kilo nu de senaste dagarna och ser mycket friskare och gladare ut igen.
 
Förutom det har vi hunnit med att lämna C och V till hundvakter och enligt uppgift hade de skött sig galant (dvs. sovit). Skönt att veta att även V är okomplicerad på det viset.
 
Idag har vi varit en sväng till skogen. Jag och Vilda bebin satt mest still på en plats på den s.k. "valpkullen", där vi hängde mycket med Callabaliken när hon var valp. Eller, jag satt still. Valpen undersökte mossan, blåbärsriset och kottarna med stort intresse. Till slut somnade hon i mitt knä. Callabaliken och hussen var iväg och tränade linjetag och sök och enligt uppgift hade hon varit lite för övertänd -- som vanligt. 
 
 
Det blir inte så mycket fotat just nu på grund av intensiva dagar med sjuka hundar och skadade hästar, men så snart det lugnar sig ska jag ta tag i det där... tills vidare får ni nöja er med diverse Snapchatbilder från veckan som gått:
 
En bild från när jag jobbade hemifrån

Låt inte hennes sockersöta ansikte lura er... nu har hon dessutom fått smak på blod
 
 En magisk morgon med Callabaliken innan jobbet. Vår! Ljus! Värme!
 
/Matten
 
 
Upp