Viltspår i vårskogen.

 
 
I lördags kväll var hussen och lade ett spår till C. Kväll, ja, faktum är att han var ute vid 22, med pannlampa i mörkret vid våra vildsvinstäta skogar för hundens skull. Hundägare är sannerligen inte riktigt kloka ibland. Inspirationen till spåret blev ett öppenklasspår med återgång och bloduppehåll (tror jag, jag lade ju inte spåret..) och tanken var att om Callfisen skötte sig så skulle vi ta tag i anmälan till öppenklass. Ungefär 20 timmar senare, i vacker kvällsol, var vi på plats igen för att gå spåret och som väntat skötte hon sig med bravur. Jag tror att hon hoppade över återgången men att det annars var bra (som sagt, jag varken lade spåret eller gick det). Det var en nöjd C som kom tillbaka efter spårslut med bambin i högsta hugg.
 
... och jag höll mitt löfte. Blanketten om provanmälan är inskickad och avgiften betald. Nu väntar vi på att en domare ringer upp -- och tränar kanske lite återgångar medan vi väntar.
 
/Matten
Upp