...och vi gick och vi gick och vi gick...

Idag var vi ute i nästan tre timmar i skogen. Först gick jag och min älskade C en liten runda medan mor och N tränade lite. C var väldigt mycket lugnare och trevligare att gå med idag jämfört med de senaste dagarna så det var en riktigt trivsam promenad. Vi hittar inte riktigt i skogen vi var i så vi tog de stigar vi kände till och träffade inte en kotte. Solen sken och marken var täckt av frost. Även om det är gudomligt vackert när hela världen glittrar i solskenet så längtar jag efter snön. Tänk om det kunde få bli en riktig vinter till slut. När vi kom tillbaka till fältet där de andra tränade så stannade vi i utkanten och kikade på dem ett tag. Vilken fröjd det är att se N arbeta - den koncentrationen, styrkan, uthålligheten och kraften. Mums. C såg lika imponerad ut och satt helt knäpptyst och tittade när dummy efter dummy hämtades in.
 
Sedan gick vi en lång fotpromenad. På grund av trotsfasoner tog jag C i koppel och var lika konsekvent som vi var när vi koppeltränade henne som valp. Så fort hon lade tyngd i halsbandet så tog det stopp och efter en kvarts diskuterande gick hon så fint som bara hon kan. Det är viktigt att gå back to basics ibland, även när hunden växer och utvecklas. Enligt Tränarn så behöver man nöta grunderna lite då och då under hela hundens liv då det är en färskvara som måste underhållas. Jag känner mig trygg i den tanken och väldigt nöjd med resultatet efter dagens relativt lugna bravader.
 
Kameran var inte laddad så det blev inga bilder idag. Jag bjuder på en bild på C och N från i somras.
 
 
/Matten
Allmänt | |
Upp