Lugn helg.

Förra helgen var jag ensam hemma med tjejerna och det var hur mysigt som helst. Jag spenderar ju inte speciellt mycket tid tillsammans med dem under dagarna i veckorna som det är nu och det kändes verkligen lyxigt att få 100% hundtid i ett par dagar, även om det innebar tidiga mornar och eviga kissrundor med valpen. Det var fantastiskt väder så vi hängde mycket på balkongen och njöt av vårsol och fågelkvitter. Jag ställde ut canvasburen så Vilda bebin kunde få sova där ute, men det var inte V som lade beslag på den kan jag ju säga...
 
Callabaliken nöjd över prinsessbäddningen
 
Vi spanade på kvarterets hundar och på fåglarna som pickade runt i gräset nedanför. Sedan sov vi litegrann, solade lite och bara njöt av lugnet och tystnaden. Eller ja, C tyckte väl det hela var rätt tråkigt och hade nog mest velat springa runt med lite döda fåglar eller något, men ibland måste även Callfisar ta det lite lugnt.
 
 
När de blev jobbiga och började busa med varandra platsade jag dem i varsinn bädd och även lillfisen på 12 veckor har förstått vad "gå och lägg dig" betyder. Det är ett av mina favoritkommandon och någonting jag verkligen vill ha hos en hund. Förmågan att lägga sig och koppla av, komplett passivitet.
 
 
I helgen får vi besök av min mor och hennes ena svarta. Det blir intressant att se vad de tycker om vårt nytillskott.
 
/Matten
Upp