2018 års mål.

Så har vi skålat in ännu ett år och det är dags att redogöra för 2018 års mål på hundsidan.
 
 
Callfisen
  • Starta flera WT och få åtminstone ett resultat över 75 poäng i nkl. 
    Det här ser jag inte allt som orimligt. Hon är bättre än vad hennes resultatrad visar och jag känner på mig att hon kommer utvecklas ytterligare på det här området i år. Jag har som mål att köra henne då, och vi får väl se hur hon hanterar mina dåliga nerver...
  • Få en etta i nkl, jaktprov.
    Om hon hade varit tyst i passiviteten hade hon redan haft den, så även om det här målet känns långt borta så är jag övertygad om att hon sätter den med lite rutin. På WT:na sover hon mellan rutorna och om vi kan få hennes förväntan att sänkas på samma sätt på jaktproven så har hon det förstapriset som i en liten ask.
  • Få en etta i ökl, viltspår. Haha, vi kör väl på här... ironiskt nog så känns det svårare för henne att klara det här målet än de två andra, men kanske blir jag motbevisad. Hon ska i alla fall få chansen.
  • Nöta in snygga linjetag. Det här är ett aber... på något vis har vi lyckats träna bort hennes förmåga att gå på bra linjetag, så här måste vi backa lite och försöka på nytt. Göra om och rätt. Vid årets slut vill jag ha raka, fina linjetag, och att hon verkligen visar att hon förstått konceptet. Igen.
  • Hålla tyst i passiviteten. Ja... behöver inte förklaras kanske. Förväntan måste sänkas. Men vi har hittat flera nycklar nu och hon mognar mer och mer för varje år. Snart är vi där.
 
 
 
Vildhunden
  • Röntgas... och förhoppningsvis få fria höfter och armbågar.
  • Gå anlagsklass, viltspår. Jag tror att hon är en bättre spårhund än Callfisen eftersom V verkar vara mer eftertänksam och noggrann. Vi ska komma igång med spårandet nu inom kort och hoppas på att vi kan få till ett anlagsprov under våren.
  • Börja vara med på träningar. När vårens träningar kommer igång ska Vildhunden vara med på riktigt. Det blir kul och spännande att se vad hon har för motor där inne. Jag anar ibland att det är en hund av enorm kaliber, så vi får se om jag har rätt...
 
Fler mål än så blir det nog inte i år. Jag hoppas vi får vara friska och krya och ha många härliga stunder i skog och mark tillsammans.
 
/Matten
Upp