Liten apporteringsfilm.

 
Nuuuu börjar det närma sig julledighet och några dagar för enbart Callabalikmys och träning. Nu i helgen har vi roat oss med att driva runt i skogen och hämta lite dummys och hunden har skött sig finfint. Skönt att äntligen ha lämnat trotsperioden bakom oss för denna gång. Ser inte fram emot vårens hormonstorm. Men nu ska vi njuta så länge det varar och passa på att befästa en hög med trevliga beteenden.
 
Jag bjuder på en liten övning från idag. När vi väl kom på att filma hade vi gjort samma övning två gånger tidigare (och två bra gånger, dessutom). Jag brukar aldrig göra en lyckad övning mer än en gång och definitivt inte på samma plats, men det fick bli så nu. Allt för konsten (eller youtubefilmen i alla fall) och på grund av det här var hon ganska oengagerad till en början. Jag fick peppa upp henne lite med glada ord och hon skötte sig bättre. Tyvärr ser ni inte så mycket av det på filmen - utan att se mitt ansikte ser jag ut som en halvapatisk depparjeppe, men faktum är att C inte funkar om man ska dra upp henne i energi för mycket. För henne räcker det med att le och säga att hon är duktig så hamnar hon på rätt energinivå där hon sköter sitt jobb med trevlig fart och utan stress, tugg på dummyn och pip. Det är verkligen finjusteringar, men det är ju sådant som är lite roligt!
 
Sedan julpyntade jag ett litet träd med en dummy. C ville inte klättra upp och hämta den så det fick jag göra. :)
 
Imorgon är det dags för sista rycket innan det blir några dagars VÄLBEHÖVLIG julledighet. Förhoppningsvis hinner jag skriva lite mer nu när inte jobbet knackar på axeln hela tiden.
 
 
 
/Matten
Upp