Träning och hemlängtan.

Jag är klar på jobbet och sitter nu och väntar på att hussen ska bli klar med sitt så vi kan sätta oss i bilen och åka hem till Callabaliken. Hon ligger nog hemma i mörkret och sover så gott - hennes reaktion när vi kommer hem brukar vara ungefär "jaha, hejhej *stor gäsp*", men det är ändå jobbigt att vara ifrån henne, tycker jag.
 
Igår var det träning hos Tränarn. Det var lika stor (läs: liten) uppslutning som förra veckan, d.v.s. vi och två tollare. C skötte sig ok, men inte perfekt. Vi gjorde två olika övningar:
 
* Hämta en dummy fast två är utlagda, fortsättning från förra veckan. Här kunde hon inte riktigt motstå att gå och plocka upp den andra dummyn efter hon hade lämnat av den första, men hon var ganska enkel att få tillbaka och Tränarn sade att det syns att det har blivit bättre för att hon tar åt sig mer nu när jag korrigerar. Så allt som allt var jag ganska nöjd.
 
*Utsignal utan handtecken. Själva utskickandet var inga problem, hon vände på en femöring, men sedan hittade hon någonting väldigt gott och spännande att äta på vägen... suck! Vi fick göra om ett par gånger och sedan skötte hon det finfint och kom in med dummyn rakt på mig. Duktig hund.
 
Sedan avbröt vi träningen innan jag fick köra en sista gång för att en av tollarna fick syn på en liten mus och fick tokspunk, vilket skapade en del kallabalik i sällskapet. Det var nog lika bra för C var ordentligt trött i huvudet och vi fick ändå avsluta på ett bra sätt. Hunden var nöjd, matten var nöjd.
 
Bifogar en snygg bild som älskade hussen sköt i skogen idag. Panorering heter tekniken och jag har aldrig riktigt lyckats få skärpan på rätt ställe. Men klart hussen fixar det.
 
Nej, nu ska jag börja packa ihop för att ta mig hem till min älskade lilla hund. Idag har vi faktiskt ingenting planerat så det blir en vilokväll för oss alla. Välbehövligt ändå.
 
/Matten
Upp