Duktig hund.

Jag skriver detta inlägg inifrån min borg uppbyggd av kuddar, filtar och täcken. Här har jag spenderat hela dagen, med C som tappert sällskap. Förkylningstiderna kvarstår och jag har snytit upp en hushållspappersrulle per dag. C gör så gott hon kan med att bistå matte med nödvändiga attiraljer:
 
 
Men förkylning till trots bör hunden ju få sitt. Hussen var iväg med henne på en timmes skogspromenad på morgonen, men det är ju inte så mycket till mental träning. Så vi åkte ut en sväng i skogen på kvällen med tanken att apportera lite och gå en kortare skogspromenad. De som följt bloggen vet att hon strulat lite med avlämningarna på senare tid och gärna tagit en extra runda med dummyn. Vi bestämde oss för att träna tills avlämningarna satt och det krävdes fem markeringar och ett par, tre milda tillsägelser. Hon skärpte sig fint och vi avslutade med söket nedan. Titta så fint hon tar korrigeringen i andra inlevereringen. 
 
 
 
Efter skogsturen var min förkylning otålig att överta kontrollen över min kropp och slog till med full kraft. Så nu ska jag däcka i soff-borgen igen tillsammans med lilla stjärnan och favvohussen.
 
/Matten 
Upp