Från vinter till vå...sommar

Näe, nu är det definitivt dags att uppdatera här lite. I mitt senaste inlägg så skrev jag att det var minusgrader och ett tjock snötäcke, trots att det var vår, och vad ska man säga nu...? Sommaren kom med full kraft och på bara några veckor gick vi från snö till +28. Inget stämmer riktigt.
 
Otroligt innovativt att inleda med att skriva om vädret.
 
Vad är nytt i våra liv?
  • Vi har fått en ny familjemedlem i form av en underbar islandshästvalack. Det här innebär sena kvällar i stallet men det går förvånansvärt bra att hinna med allt. Dygnet har visst många timmar den här tiden på året.
  • Hussen har exjobbat klart och fått jobb. Det här kommer naturligtvis innebära ännu en omställning för oss och hundarna, men nog ska vi fixa det också.
  • Jag har tagit över körandet av lilla Svart helt och hållet. Det här då jag planerar att starta henne under året och jag kände när vi började öka på träningen att jag och hon var lite osynkade. Nu när vi tränat ihop mer frekvent börjar vi hitta tillbaka till henne och hon är duktigare än någonsin!
  • Vildhunden har varit på sin första riktiga träning. Vi blev erbjudna att vara med på en träning för en superduktig tränare när provet som hon skulle dömt på blev inställt. Vildhunden imponerade verkligen på oss. Hussen skickade henne bland annat på en jättelång markering där nedslagsplatsen var delvis skymd och där  hon behövde ta sig över två diken, varav ett var mycket djupt. Vilden växte verkligen med uppgiften och löste problemet jättefint! Jag var glad att Uppfödarn, tillika Tränarn, var där för att se henne då.
  • Vildhunden har friröntgats! Faktum är att alla som hittills röntgats i kullen (vilket är alla utom två) har HD A/ED ua. Hyfsat facit!
  • Vi har anmält till WT. Vi får väl se om vi kommer med...
  • Vildhunden har tagit sina första simtag i livet
Och så lite bilder från mobilen på hundlivet den senaste tiden:
 
Obligatoriskt vittsippe-posande
 
Knäpphundar.
 
 
 Vildhundens helt ljuvliga pälskvalitet. Stenhårda lockar med massvis av lyster.
 
På kvällspromenad
 
Träning med Svart. Hennes pälskvalitet är tyvärr inte ljuvlig just nu. Hon fäller ur all underull och ser ut som en dammråtta.
 
 
 
Ännu en av våra kvällspromenader
 
Alla mina djur i en bild. Guldhästen gillar att pussas med hundarna.
 
Vildhunden har snott kanindummyn och kommer mot mig med bus i blick
 
En tidig skogspromenad. Från imorse, faktiskt.
 
Krigarprinsessan får posa med dummyn hon precis levererat. Tråkigt, tycker hon. Hon vill hellre jobba mer
 
Underbara vingmuttern C väntar uppmärksamt på nästa markering
 
Till vi ses igen!
 
/Matten
 
 
Upp